SEMA
Ekstatični ples – sema,
osobita po vrtoglavoj i neprekidnoj vrtnji s rukama odignutim prema nebu
(simbolički pokret kojim derviši primaju milost od Boga), a koja zanesene
mistike dovodi do stanja duhovne ekstaze, pomno je osmišljeni ritual u kojemu
svaki pokret nosi svoje simboličko značenje. Vrtnjom oko svoje osi, kao
elementarnim plesnim pokretom ove igre, mistik oponaša kruženje svih zvijezda,
planeta i atoma oko središnje osi božanskog bića, podražavajući na taj način
životvorni i stvaralački princip svih bića, koji se odvija ciklički, dakle u
krugovima. Na simboličkoj razini, ovaj ples predstavlja nebeski princip
stvaranja: on je prikaz onostranosti, ali i pokušaj da se objasni sam smisao
stvaralačkog čina. Sljedbenicima mevlevijskoga učenja, ova nebeska igra je
sredstvo kojim se ljudsko biće oslobađa vezanosti za ovozemaljsko, ujedinjuje
sa stvarnim svijetom duša i tako, barem na trenutak, postiže stupanj mističnog
sjedinjenja i savršenog duhovnog sklada.
Sa znanstvenog stajališta svjedoci smo da je suvremena
znanost definitivno potvrđuje da je osnovni uvjet našeg postojanja je da se
vrti. Nema objekt, nema bića koje se ne vrti i dijeli sličnost među ljudima je
revolucija od elektrona, protona i neutrona u atome, koji čine strukturu svakog
od njih.
Sema svečanost predstavlja mistično putovanje čovjekova
duhovnog uspona kroz um i ljubav.
Sema se sastoji od sedam dijelova:
Prvi dio: derviš sa svojimo kapom (njegova ega nadgrobni
spomenik), njegova bijela suknja (njegova ega plašt) je uklanjanje svoj crni
plašt duhovno rođen u istini, on putuje i predaje um .
Na početku i svaki postaja SEMA koji drži ruke unakrsno on
predstavlja broj jedan, a svjedoči o Božjem jedinstvu. Dok vrtloženje ruke
otvorene, njegova desna ruka usmjerena na nebo spreman primiti Božju
dobročinstva, u potrazi za svojom lijevom rukom okrenuti prema zemlji, on
skrenuti s desna na lijevo oko srca. To je njegov način prenošenja Božje
duhovni dar ljudima na kojima je izgleda s Božjim očima. Okreće oko srca, s
desna na lijevo, on obuhvaća sve ljude, sve je stvaranje s ljubavlju i ljubavi
... To počinje s pohvalu "Nat-I serif" na Poslanika, koji predstavlja
ljubav, i svi proroci prije njega. Za pohvaliti ih se hvaleći Boga, koji je
stvorio sve od njih.
Drugi dio je bubanj glas, simbolizira Boga nalog stvaranja:
"Budi".
Treći dio je instrumentalne improvizacije "Taksim"
s trska "Ney." Ona predstavlja prvi dah koji daje život za sve.
Božanski dah.
Četvrti dio je "derviša" Pozdrav jedni druge i
njihova tri puta ponovio kružna šetnja "Devr-i Veled", uz pratnju
glazbom pod nazivom "peshrev." To simbolizira pozdrav duše do duše
prikrivaju oblika i tijela.
Dio Pet je Sema (vrtnja). Sastoji se od četiri pozdravlja
ili "Selam" s.. Na kraju svakog kao u početku, derviš svjedoči svojim
izgledom Božjeg jedinstva.
Prvi pozdrav je čovjekova rođenja do istine osjećaja i uma.
Njegova potpuna koncepcija o postojanju Boga kao Stvoritelja i njegov stanje
bića.
Drugi pozdrav izražava zanos čovjeka svjedočenja sjaj
stvaranju, pred Božje veličine i svemoći.
Pozdrav treći je transformacija u zanosu ljubavi, a time i
žrtva umu da ljubav. To je potpuna podnesak, to je uništenje samo sa u voljene
osobe, to je jedinstvo. Ovo stanje ekstaze je najviša ocjena u budizmu,
definiran kao "Nirvana" i "Fenafillah u Islamu." Međutim,
najveći čin u islamu je čin Poslanika, on se zove Božji sluga i njegov prvi
glasnik poslije. Cilj SEMA nije neprekinuta ekstaza i gubitak svjesne misli. Na
raskida ovog pozdrav, on odobrava ponovno njegov izgled, ruke unakrsno Jedinstvo
Boga, svjesno i osjećajno.
Naprijed pozdrav: Baš kao što je Poslanik uspinje do
"prijestolje", a zatim se vraća u svojoj zadaći na zemlji, vrtloženje
derviš dosegne stanje "Fenafillah", vratiti se u svoju zadaću u
stvaranju, njegovoj državi podvrgavanju nakon prestanka njegov duhovni put i
njegov uspon. On je sluga Božji, od njegovih knjiga, njegovih poslanika i sve
svoje stvaranje.
Dio Šest SEMA završava s čitanjem Kur'ana i posebno stiha iz
sure Bakara 2, stih 115:
Bogu pripada Istoka i Zapada, i kamo više vi uključite, da
se suočavaju s njim.
On je sveobuhvatna, Sveznajući.
Dio Sedam je molitva za spokoj duše svih proroka i svih
vjernika.
Nema komentara:
Objavi komentar