srijeda, 9. siječnja 2013.

SEMA


SEMA

Ekstatični ples – sema, osobita po vrtoglavoj i neprekidnoj vrtnji s rukama odignutim prema nebu (simbolički pokret kojim derviši primaju milost od Boga), a koja zanesene mistike dovodi do stanja duhovne ekstaze, pomno je osmišljeni ritual u kojemu svaki pokret nosi svoje simboličko značenje. Vrtnjom oko svoje osi, kao elementarnim plesnim pokretom ove igre, mistik oponaša kruženje svih zvijezda, planeta i atoma oko središnje osi božanskog bića, podražavajući na taj način životvorni i stvaralački princip svih bića, koji se odvija ciklički, dakle u krugovima. Na simboličkoj razini, ovaj ples predstavlja nebeski princip stvaranja: on je prikaz onostranosti, ali i pokušaj da se objasni sam smisao stvaralačkog čina. Sljedbenicima mevlevijskoga učenja, ova nebeska igra je sredstvo kojim se ljudsko biće oslobađa vezanosti za ovozemaljsko, ujedinjuje sa stvarnim svijetom duša i tako, barem na trenutak, postiže stupanj mističnog sjedinjenja i savršenog duhovnog sklada.

Sa znanstvenog stajališta svjedoci smo da je suvremena znanost definitivno potvrđuje da je osnovni uvjet našeg postojanja je da se vrti. Nema objekt, nema bića koje se ne vrti i dijeli sličnost među ljudima je revolucija od elektrona, protona i neutrona u atome, koji čine strukturu svakog od njih.
Sema svečanost predstavlja mistično putovanje čovjekova duhovnog uspona kroz um i ljubav.

Sema se sastoji od sedam dijelova:

Prvi dio: derviš sa svojimo kapom (njegova ega nadgrobni spomenik), njegova bijela suknja (njegova ega plašt) je uklanjanje svoj ​​crni plašt duhovno rođen u istini, on putuje i predaje um .  
Na početku i svaki postaja SEMA koji drži ruke unakrsno on predstavlja broj jedan, a svjedoči o Božjem jedinstvu. Dok vrtloženje ruke otvorene, njegova desna ruka usmjerena na nebo spreman primiti Božju dobročinstva, u potrazi za svojom lijevom rukom okrenuti prema zemlji, on skrenuti s desna na lijevo oko srca. To je njegov način prenošenja Božje duhovni dar ljudima na kojima je izgleda s Božjim očima. Okreće oko srca, s desna na lijevo, on obuhvaća sve ljude, sve je stvaranje s ljubavlju i ljubavi ... To počinje s pohvalu "Nat-I serif" na Poslanika, koji predstavlja ljubav, i svi proroci prije njega. Za pohvaliti ih se hvaleći Boga, koji je stvorio sve od njih.
Drugi dio je bubanj glas, simbolizira Boga nalog stvaranja: "Budi".
Treći dio je instrumentalne improvizacije "Taksim" s trska "Ney." Ona predstavlja prvi dah koji daje život za sve. Božanski dah.
Četvrti dio je "derviša" Pozdrav jedni druge i njihova tri puta ponovio kružna šetnja "Devr-i Veled", uz pratnju glazbom pod nazivom "peshrev." To simbolizira pozdrav duše do duše prikrivaju oblika i tijela.
Dio Pet je Sema (vrtnja). Sastoji se od četiri pozdravlja ili "Selam" s.. Na kraju svakog kao u početku, derviš svjedoči svojim izgledom Božjeg jedinstva.
Prvi pozdrav je čovjekova rođenja do istine osjećaja i uma. Njegova potpuna koncepcija o postojanju Boga kao Stvoritelja i njegov stanje bića.
Drugi pozdrav izražava zanos čovjeka svjedočenja sjaj stvaranju, pred Božje veličine i svemoći.
Pozdrav treći je transformacija u zanosu ljubavi, a time i žrtva umu da ljubav. To je potpuna podnesak, to je uništenje samo sa u voljene osobe, to je jedinstvo. Ovo stanje ekstaze je najviša ocjena u budizmu, definiran kao "Nirvana" i "Fenafillah u Islamu." Međutim, najveći čin u islamu je čin Poslanika, on se zove Božji sluga i njegov prvi glasnik poslije. Cilj SEMA nije neprekinuta ekstaza i gubitak svjesne misli. Na raskida ovog pozdrav, on odobrava ponovno njegov izgled, ruke unakrsno Jedinstvo Boga, svjesno i osjećajno.
Naprijed pozdrav: Baš kao što je Poslanik uspinje do "prijestolje", a zatim se vraća u svojoj zadaći na zemlji, vrtloženje derviš dosegne stanje "Fenafillah", vratiti se u svoju zadaću u stvaranju, njegovoj državi podvrgavanju nakon prestanka njegov duhovni put i njegov uspon. On je sluga Božji, od njegovih knjiga, njegovih poslanika i sve svoje stvaranje.
Dio Šest SEMA završava s čitanjem Kur'ana i posebno stiha iz sure Bakara 2, stih 115:
Bogu pripada Istoka i Zapada, i kamo više vi uključite, da se suočavaju s njim.
On je sveobuhvatna, Sveznajući.

Dio Sedam je molitva za spokoj duše svih proroka i svih vjernika.

Nema komentara:

Objavi komentar